Redan lördag

tiden bara springer iväg och jag känner att jag verkligen inte hinner med allt det som jag vill göra :}
Igår var min första arbetsdag tillsammans med barnen, vi hade inte många barn alls och det var väldigt skönt med en mjukstart. Men nu känner jag mig riktigt laddad för en ny termin.
Igårkväll var jag bjuden hem till min f.d granne och kollega Sofia på en liten vinkväll, det var jättetrevligt - som alltid. Barnen var också extra snälla idag på morgonen och jag fick sova ända till kl halv tio! Kors i taket - när hände det sist liksom? :}

Idag har dagen gått i ett, jag har tvättat och städat badrummen, klippt gräsmattan och rensat ogräs. Nu är jag verkligen glad över vår lilla gräsmatta - det tog hela dagen men nu är det klart! Mellan alla måsten hade jag mysigt besök, först av Emma som kom och visade hennes bedårande lilla valp Lowa - gud så söt!
Lite senare på eftermiddagen kom min gamla granne Anna och hennes barn Leo och Ella. Vi pratade om ditten och datten (mestadels skvaller om vad som hänt sedan vi flyttat, det händer mycket på 1,5 månader må ni tro). Barnen lekte som tokar ute på lekplatsen.

Nu sitter jag i soffan och ska titta på SYTYCD - Andreas har jag kört hem till Gabriel, de skulle på bartömningen på Sociten ikväll. Hoppas han håller sig i skinnet för imorgon får vi besök av familjen Dahlman - då kan man inte vara bakfull ;}

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0