Pust vilken lång helg

I fredags när jag kom hem från jobbet så kom morfarn&mormorn med husbilen och hämtade barnen, de skulle iväg på en liten minisemester till Astrid Lindgrens värd. Å så nervös jag var, jag gillar inte att inte ha kontrollen över vad som händer, jag är likadan när Andreas tar med sig barnen och åker iväg - jag gillar det inte! Men samtidigt så måste jag ju släppa iväg dem ;-)

När barnen var iväg passade jag på att åka ner och träna på Friskvågen (30 min core, 30 min spinnig, 30 min easy line) det var skitjobbigt rent ut sagt men samtidigt jättekul för jag kände mig stark, jag klarade alla övningar utan att fuska det minsta och det är en skön känsla när man känner att kroppen orkar. Så nu hoppas jag att jag fortsätter hålla igång utan att hamna i de dära ofrivilliga pauserna som bara är skitjobbiga att ta sig ur :-)
Denna veckan har jag också cyklat till jobbet 3 dagar, det blir 4,8 mil. Och jag tänkte cykla imorgon också.
På kvällen kom Louise hem till mig och vi satt och pratade om ditten och datten - alltid lika mysigt med spontanbesök.

På lördagen var tanken att jag skulle gå upp i någorlunda tid men utan barn hemma så sov jag till halv tio!
Jag åkte ner en sväng till staden för att handla doppresent till barnens syssling Adele som skulle döpas på söndagen, jag handlade även en ny plånbok eftersom jag råkat köra över min så att dragkjedjan förstördes :(
När jag kom hem så upptäckte jag att hon hade glömt ta bort larmet i plånboken så det var bara att åka ner till Lindex igen! Tur vi bor i stan nu ;}
När jag äntligen var hemma igen så gjorde jag en kycklingssallad med fetaost, feferoni och soltorkade tomater. Sedan städade jag hela huset i väntan på Linda.
Vi satt och pratade och drack vin ända in till småtimmarna, men kl 02 var det dax att bryta upp och snäll som han är körde Andreas hem Linda.

Jag var mer än lovligt trött när jag vaknade imorse men det var bara att gå upp, gå ut med Nemo, packa bilen och göra sig iordning för Adeles Dop i Lundby Kyrka. Barnen kom vid halv tolv och det ända vi gjorde var att ta dem ur husbilen och in i vår bil för vi var tvugna att åka med en gång :/ Dopet var jättefint och prästen var riktigt rolig. Efteråt åkte vi hem till min kusin och blev bjudna på smörgåstårta och jag passade givetvis på att gosa med den alltid lika glada Adele :}
Nu sitter jag hemma i soffan och är helt slut, jag har tvättat all tvätt i tvättkorgen och hängt upp den, jag har packat upp allting som barnen hade med sig hem och burit upp det som skulle upp på vinden. Så nu tänker jag inte göra så mycket mer, jag kanske till och med går och lägger mig ;]

Kommentarer
Postat av: Annika B

Hej! Jobbar natt och passade på att kolla in i din blogg. Kul att se huset och så. Ser ju jättefint ut! Och dina söta ungar såklart. Kram!

2011-08-31 @ 00:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0