dagarna flyger förbi

2010-08-19

och jag har varit jätte dålig på att blogga, lusten finns inte där riktigt, jag är inne i en sån där "känner-sig-som-en-tjock-tråkig-kossa-utan-motivation-till-något" period. Men för er skull ska jag ändå göra ett försök till en kort sammanfattning av de sista veckorna! Vi tar det från början :)

Barnen spenderade en vecka till nere i Ystad hos farmor och farfar, de trivs verkligen och det är jätte roligt att se hur de trivs. Nisse och Britta följde även de med ner och hämtade barnen. Vi åkte ner på torsdagen efter det att jag slutat jobba och på fredagen åkte vi till Simrishamn. Tyvärr ligger alla de korten i en annan kamera, men jag bjuder på lite bilder från Ystad istället;

 

Turistande

 

Vi körde hem igen på lördagen, när vi kom hem körde vi direkt till Mimmi för barnen skulle sova där. Det kändes jätte konstigt att lämna barnen igen när jag precis hämtat dem, men tjejkvällen som jag skulle på hade vart bestämd i flera månader och endast eget dödsfall är accepterat som frånvaro :) Sen körde jag hem, packade upp och gjorde mig iordning. Jag hade en sån där dag när ingenting som jag tog på mig satt bra, jag brukar aldrig vara sådan, men denna kvällen var det hemskt! Jag hade verkligen ingenting att ta på mig och håret var som ett mindre skatbo!  Tillslut hittade jag något som satt "sådär" och var precis färdig när Johanna kom och hämtade mig, vi plockade upp Sofi på vägen och körde hem till Carin. Vi blev bjudna på en välkomst drink och lite olika småplock till förrätt, till middag hade Carin lagat en jätte god krämig kyckling med pasta och en grönsallad, det blev vin till det :) Efterrätten bestod av en jätte god morotskaka och en ännu godare kaffe drink. Kvällen förlöpte med mer drinkar, skratt och prat. Vi bestämde även att vi ska starta en symötesgrupp. 1 gång i månaden skall vi träffas och sy, virka, brodera - KUL! Det blev ingen utgång utan vi satt och tjatade hela kvällen, det är nästan roligare än att gå ut tycker jag, har inget intresse alls för det längre iallafall inte i lilla Varberg.

 

Sofi, Jag, Carin & Johanna

 

Sedan var det dax för Andreas att ha semster och jag att jobba min sista vecka på sommarjobbet, sista dagen blev hektisk dock då jag var både i köket och i tvätten. Men det funkade hur fint som helst, jag säger det igen, en heltidstjänst  i tvätten behövs inte! På lördagen hann vi iallafall med att åka till Fun City, barnen älskade det och Andreas flippade ur totalt över alla getingar som fanns där :) Så vi flydde till poolen för att komma undan dem...

 

En bra dag på Fun City med familjen

 

 

Hädan efter så lovar jag att bättra mig på bloggen, inget roligt att läsa om det uppdateras så sällan, jag vet. Tack för att ni stannar kvar trogna läsare ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0