Resan

hade kunnat börja bättre, jag missförstod pappa och trodde att de skulle ringa när de körde från Gulsippestigen medan pappa trodde att vi bestämt möte 11.15 på Björkäng. Så de fick vänta nästan en halvtimme på oss, inga sura miner såklart men ändå lite små pinsamt att komma sent.

Eftersom Andreas alltid ska köra så fort så hamnade vi före dem och kom in i världens bilkö. 8km tog över en timme. Andreas ringde till pappa och sa att de skulle köra en annan väg vilket de gjorde så de fick stå och vänta på oss vid Öresundsbron eftersom vi skulle ha deras brobiss. Nåväl, väl inne i Danmark var det dax för matpaus och lite efter Köpenhamn stannade vi för att äta. Tiden rusade iväg och helt plötsligt hade vi knappa 1½ timme på oss att köra 15 mil ner till Gedser. Det var på håret som vi hann med färjan men med kom vi iallafall :)


Framme i Rostock var klockan redan sju på kvällen och vi styrde kosan mot vårt gasthaus, med det roliga namnet Uschi´s. I Tyskland hade våren redan kommit och rapsfälten lös i kapp med solen med sin härliga klargula färg. Givetvis körde vi fel men det hör lixom till när jag och Andreas är ute på vift tillsammans, vi fick iallafall en sightsing ute på den tyska landbyggden och det var mycket vackert, speciellt när vi körde igenom bokskogarna som stod i full blom. Väl framme vid Uschi´s gjorde vi oss hemastadda i rummen sedan möttes vi alla i ett rum och tog en drink innan vi gick ner till middagen. Drinken serverades i tandbortsmuggar i brist på glas :) Man tager vad man haver...

Barnen var jätte trötta och somnade nästan med en gång vi kröp ner i sängen, jag hade däremot världens värsta natt eftersom Andreas snarkade så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag hade gjort det ödesdigra misstaget att glömma packa ner mina öronproppar! Så jag låg och vred och vände på mig hela natten och kudden var så platt att jag tillslut hämtade en handduk som jag la under för att komma upp lite grann med huvudet :)
Dagen därpå var jag jätte trött och sov de mesta av de 26 återstående milen till Tropical Islands. Vi blåste förbi Berlin på autobahn, lite synd eftersom jag alltid velat se Berlin. Barnen var jätte duktiga hela vägen och det var inget gnäll, de var bara så förväntans fulla inför badlandet :)

Väl inne slogs vi av värmen och den höga luftfuktigheten. 28 grader i luften - underbart. Vi blev visade till våra "lodges" och tog på badkläderna och gick för att utforska stället. Det var enormt - vi började med att besöka stranden, sedan åkte jag och Gisela luftballong och jag fotograferade allt från ovan. Farmor och farfar gick och bokade massage och vi bokade även bord till en illusions show senare på kvällen. Vår farfar är en riktig krutgubbe och drog sig inte för att åka upp i ballongen, hua det var högt ska ni veta ! Det slutade med att vi gick till Blå lagunen där vi badade tills det var dax att göra sig iordning för middagen.




Det är så många bilder som jag vill visa Er, men det känns som om bilderna inte gör Tropical Island rättvisa. Jag kan inte förklara för er hur häftigt det var eller hur stort, varmt och mysigt det var. Vår hydda låg mitt framför Blå lagunens vattenfall och hela natten hördes bruset och om man blundade kunde man tro att vi faktiskt befann oss i ett annat land långt långt borta. När vi satt i en slags trädkoja och tog fördrink innan showen kändes det verkligen som om vi befann oss i tropikerna. Det var helt fantastiskt och vi vill tacka pappa och Gisela så hemskt mycket för att vi fick följa med och ännu roligare blev det eftersom min farmor och farfar var med. De tyckte det var värt varenda krona, farmor var jätte glad över att hon "nästan kom utomlands". Hon vägrar ju flyga min älskade farmor ♥

Här i sängen sov vi som stockar, ja inte Andreas då, han va lite
nervös för att fåglarna som gick utanför skulle ta sig in :)

På morgonen gick vi till en enorm frukostbuffe med ägg, bacon, lax, bröd, goda ostar, korvar, frukt ja det fanns allt man önskade och lite till. Vi (läs jag) åt som en häst - underbar frukost. Vi badade ännu mer och innan vi skulle åka hemåt igen tog jag och min lillebror en 45 minuters helkroppsmassage tillsammans. Skönt, men det gjorde lite ont. Men det var skönt efteråt. Vägen hem var smärtfri och barnen var jätte duktiga. Runt 01 på natten var vi hemma.

Slutligen måste jag ju visa er bilder på det vi gjorde mest där nere ; BADADE


Tropical Island var en upplevelse för livet och vi är så glada att vi fick vara där tillsammans
med familjen. ♥


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åhhh gud va underbart! Jag vill med åka dit!

Vad kostar det att vara och bo där?

2010-05-08 @ 18:14:06
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: johanna

Sikka fina bilder, jättekul o se...

2010-05-09 @ 13:44:33
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0