Hemma igen

i onsdags morse efter jag gått av mitt pass åkte jag hem och ringde till föskolan och sa att barnen inte kommer mer denna veckan. Sedan vilade jag en stund på soffan innan jag och barnen packade lite eftersom vi skulle sova borta. Men först åkte vi hem till mormorn och vidare ner till staden, Saga hade sett i ett reklamblad ett halsband och ett armband som hon ville ha. När vi kom ner till Ur&Penn valde hon precis de hon sett i tidningen trots att jag sa att hon fick välja vilket halsband hon ville i affären (alla kostade 75:-), hon vet vad hon vill ha den flickan :) William å andra sidan yrade runt och ville ha allt och ingenting, tillslut gav vi upp och gick till KappAhl där han fick ett par mjukisbyxor (inte klokt vad pojken växer, nu är allt för litet igen) och ett skärp, med Blixten McQueen förstås försök få på han någonting annat ... :P
Vi gjorde lite mer småärenden bla hyrde jag Paranormal Activity som vi skulle se på kvällen :)

Hemma hos mormor igen var det dax för lunch och jag passade på att bada och sova en liten stund. När kl var 15 gjorde vi oss iordning för att hämta Melwin på förskolan. Regnet stod som spön i backen och hade så gjort hela dagen så vi sprang in på förskolan och sen sprang vi ut till bilen igen - helt otroligt att det kan regna så.
När vi kom fram till Johanna började barnen genast att busa och stojja, Mewlin & Saga funkar toppen ihop.
Kvällsmaten bestod av fläskfile och potatisgratäng och när vi ätit upp var klockan så mycket att det var läggdax, till mammornas förtjusning ;) Johanna städade barnens rum medan jag tog hand om disken.
När de små sov kröp vi ner i varsinn sova under filtar och satte på filmen. Den var skitbra även fast varken jag eller Johanna vågade se slutet, haha vi satt med filtarna framför ögonen och lyssnade bara på ljudet :)

sov som stockar ända fram till 08 på morgonen. De somnade sent, var mkt fniss och prat innan de somna.

När vi vaknade morgonen därpå bestämde vi oss för att stanna en natt till och efter frukost och lunch (korvgrillning) åkte vi hem och hämtade det som behövdes för en natt till. Hyrde även en film till, en komedi denna gången :) 

busandet fortsatte utomhus . . .

Nu är vi hemma igen och jag laddar batterierna inför en jobbenatt. Tack Johanna barnen för roliga dagar, hoppas Gabbe få komma hem snart!



Kommentarer
Postat av: lottis

visst var den bra, läskig, andra gången vi såg den var den inte äcklig längre, då kunde vi även se slutet OCH sova.

vi hörs & ses

kramar

2010-05-14 @ 18:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0