Hejdå Anna, sov gott

Anna förlorade kampen mot cancern. Hennes man Henrik har skrivit underbart fint på bloggen om avskedet och hur han förklarade för deras lilla dotter hur mamma inte längre finns. Underbart vackert med samtidigt en mammas mardröm (för att citera sista inlägget Anna skrev själv).

Titta in och skriv en kommentar till familjen. Besök Annas blogg här!


Idag var det skola för första dagen på 2 veckor, det var underbart att träffa Carin igen. Vi fick pratat om vår C-uppsatts, det är snart dax att skriva den och vi ser fram emot det båda två, ska bli jätte roligt, i brinner verkligen för det vi ska skriva om!

På lunchen åkte jag till gymmet och körde Easy Line i 30 minuter, tog verkligen i järnet och har nog aldrig blivit så svett på ett EL pass innan :) Efter passet åkte jag hem, ringde Emma och tjötade med henne medan jag promenerade med Nemo. Väl hemma igen passade jag på att städa, tvätta och förbereda maten innan det var dax att hämta barnen på förskolan. Jag hade lovat fröknarna på både Sagas och Willes avdelning att lämna möbler till dem, eftersom jag var ensam hemma blev det lite slit för att få in det i bilen, men skam den som ger sig, nu är de levererade och fröknarna blev så glada ♥

Direkt efter förskolan åkte vi till Eivor och Sagas 4-årskontroll. Det började med ett hörsel prov där jag och Wille fick gå ut efter ett tag då Wille tjattrade som en papegoja och inte kunde vara tyst =/ Näst på tur stod syntest, rita en gubbe, skriva sitt namn, räkna till 10 (saga räknade till 18!) och räkna upp färgerna. Allt klarades galant och jag var så stolt! Eivor som är vår barnmorska är fantastisk och jag känner att jag verkligen kan säga allt till henne, berättade om Willes sömnproblem och Sagas "pet i maten". Fick råd och tips ang att Wille vaknar 3 ggr varje natt och enligt henne så var det helt normalt att vara petig med maten när man är 4 år! "det kan ta en timme att äta en köttbulle".


Saga gör hörseltestet.

Nu ska jag fortsätta med maten, det blir rödspätta med potatis och kall sås :) Få se om det ligger fröken Saga i smaken ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0