Vi kom inte undan...

Jag jobbade inatt och blev lite smått förvånad när Andreas ringde 03.15, men samtidigt så visste jag vad han skulle säga och givet : "William kräks".
När jag kom hem satte jag igång med att vädra, tvätta, hänga ut täcken, filtar ja allt som kändes som en möjlig smittkälla. Nu ligger jag i soffan med lillprinsen och ger han 5 ml vätskeersättning var 5 min, än så länge har han fått behålla det...peppar peppar....

Det var verkligen en dum dag att få denna sjukan på, Andreas nya chef skulle kommit hem till oss för att skriva anställningsavtal, de skulle bli bjudna på frukost på Herberts så att jag kunde sova ifred.
Imorgon har Mimmi ställt upp som barnvakt för att jag INTE kan missa skolan. Handlar bara om några timmar på förmiddagen, så vida inte sjukdomen exploderar och även jag, andy & saga drabbas...då vill hon inte veta av oss ...haha...det förstår vi!

Ikväll skulle vi egentligen åkt till Johanna & Gabriel och stämt av inför skidsemestern i Mars, men nu får vi ta det över skype istället! Det gå nästan lika bra det :-) Jag längtar det kommer bli ett underbart avbrott i vardagen.

När jag ligger med en sjuk prins i soffan och snön faller utanför fönstret då är jag så glad att jag har så underbara minnen att plocka fram och värma mig med, detta vill jag dela med er:


Kommentarer
Postat av: Bitte

Hoppas ni andra inte blir sjuka pussa ungarna från oss.

2010-01-22 @ 16:16:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0