Vackert väder

Igår morse kom Johanna och Carin till mig för att vi skulle promenera till Campus och lämna in vår portfolio som var sista uppgiften i denna kursen. Vi började gå 09.50 och vi var inte tillbaka här innan 13.50, och då hade vi traskat 1,8 mil. Inte dåligt! Men idag har jag en blåsa på lilltån som inte är så skön! Nemo var självklart med och Johannas två vovvar Alice och Zicko. Solen sken från en klarblå himmel och det var underbart!
Jag hämtade barnen efter vilan och Saga satt ute med sin avdelning i snön och grillade korv, jag fick minsann också en korv och det var så mysigt att sitta i snön vid elden och äta. Var tveksam till Ur & Skur innan Saga började men nu är jag helnöjd och vill att Wille ska gå där med.
På Willes avdelning härjade magsjuka, 5 barn kom inte på morgonen p.g.a. kräkningar/diarre och de hade fått skicka hem ytterligare 3 under dagen. Hua - jag avskyr magsjuka och vi bestämde att Saga och Wille skulla stanna hemma resten av veckan.

Idag skulle vi åkt ut till Balgövägen men av hänsyn till att vi kan få magsjuka valde vi att stanna hemma för att inte smitta våra vänner. Istället gick jag och barnen en promenad ner till stranden och lekte, på vägen hem stannade vi inom affären och köpte med oss härlig färgsprakade frukt hem.


Kommentarer
Postat av: mamma

Nemo ser ut att trivas trots "haltit" (heter det så?)

Ses i morgon :)

2010-01-14 @ 15:08:51
Postat av: Charlotte

Hatar magsjukan lika mycket jag!

2010-01-14 @ 21:21:31
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0