Inte magsjukan iallafall

Vi har klarat oss från magsjuka och jag är nu i dilemmat om jag ska lämna dem på förskolan imorgon eller om jag ska hålla dem hemma imorgon med. Hur länge stannar egentligen magsjuka på avdelningarna? Det kan väl vara hur länge som helst? Lever inte bacillerna kvar på leksaker och dylikt?

Jag har mått illa till och från hela helgen, magen har känts konstig och illamåendet har flåsat mig i nacken. Vi lät barnen sova i vår säng tillsammans med Andreas och jag sov i barnens rum utifall att...
När jag låg där och läste "Låt den rätte komma in" slog det mig att det var precis såhär jag mådde när jag var gravid och eftersom det är helt uteslutet gick jag upp och rotade runt i medicinskåpet tills jag hittade mina Gaviscontabletter (de åt jag ofta under båda graviditeterna) tuggade i mig en och efter bara 20 minuter släppte illamåendet..magkatarr...ja ja...bättre än magsjuka iallafall :)

Den här helgen har vi inte gjort många knop alls. Jag har läst ut ovanstående bok och jag tyckte inte att den var så bra som jag hört att den skulle vara. Istället hoppas jag nu på "glöm att ni har en dotter" av Sandra Gregory en biografi om en då 27 årig tjej som luffat runt i thailand, hon har inga pengar till biljetten hem och bestämmer sig att smuggla ut en liten dos heroin och för detta skulle hon få 1000 pund. Hon åker givetvis dit och boken handlar om hennes liv i fängelse både på det ökända Bangkok Hilton och i England.

Idag har vi varit inne nästan hela dagen förutom en promenad med Nemo där båda barnen somnade som små änglar i vagnen.

Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att höra att du inte heller gillade " Låt den rätte komma in". Jag klarade knappt halva boken:) Vi hörs om telefonen. Det är ok. Kram kram

2010-01-17 @ 19:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0