Kommit igång igen

med träningen, var på Functional Step idag på rasten. Skönt - men väldigt jobbigt. En kvinna som stod framför mig sa en sak som stämde så bra in på även mig. Hon sa att hon alltid hade ångest över att gå på detta passet eftersom det verkligen är svårt/svettigt/jobbigt. Precis så är det för mig, jag får koppla bort tankarna på vad det är för pass jag ska gå på annars hade jag nog inte gått. Men det är sjukt skönt när det är över :)

Efter en snabb handling på Hajen (längtar tills Coop öppnar då ska jag aldrig med handla på Hajen) och ÖB åkte jag hem och skrev ett littsem innan det var dax att promenera bort till förskolan för att hämta barnen. Som vanligt var de ute på gården och de andra barnen sprang fram till mig och frågade om de fick åka vagnen och om Nemo var med. Så jag körde vagnen med Saga och 3 andra barn i - tugnt må ni tro - till grinden där de andra barnen stannade och klappade Nemo genom staketet. De tycker han ser ut som en blandning mellan isbjörn och vit fjällräv - de e för söta. Wille blev överlycklig av att jag kom och hämtade innan mellanmålet så det tjatade han om hela vägen hem.

Väl hemma lagade jag mat och barnen lekte. Nu sover de som små änglar, men Wille klagade på ont i örat så han fick alvedon, vi får se hur detta utvecklas. Hoppas att han inte blir sjuk! Inte mer sjukdomar nu, det orkar vi inte!
Här kommer lite bilder från dagen:


Ovanstående är från gårdagen men blogg.se krånglade så mycket så det gick inte att lägga upp.
Nu ska jag iväg till skolan. Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Josefine - Mamma till en ängel

Härligt att komma igång igen. Vad är funktional step då? Jag kör ju vanlig step. Är det något liknande kanske?

2010-02-10 @ 09:52:19
URL: http://hatchepzut.com
Postat av: Josefine

Okej ja men då är det ju samma som jag tränar fast det passet jag går på är längre, 40 min step, 30 min styrka plus uppvärmning och stretch.



Jag tränar här hemma i bua. Finns har en samlingslokal som också har funktionen träningslokal så det är föreningen här hemma som anordnar. Perfekt. Orkar inte åka till stan för att träna. :)

2010-02-10 @ 14:56:03
URL: http://hatchepzut.com
Postat av: johanna

hej, tänkte bara skriva att de va 14 februari...

ha ha ha du har säkert sett de redan... :-)

2010-02-22 @ 10:40:49
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: johanna

ojjj kommenterade visst fel nu, min kommentar hör till 14:e mars inägget... :-)

2010-02-22 @ 10:41:58
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0