Första hjälpen - hjärt/lungräddning BARN

Idag var den första delen av hjärt/lugnräddningskursen BARN.
Det var intressant och skiljde sig en del ifrån HLR på vuxna. Jag kände att jag ville gå den dels för att vi har två barn hemma och jag vill veta hur jag ska göra om olyckan är framme och dels för att jag ska arbeta med barn på en förskola. Eftersom vi inte får någon HLR undervisning genom högskolan fick vi ordna det på egen hand genom vår mentor. Jag tycker att det är sjuk att inte utbilda blivande förskolelärare/lärare inom HLR. Vet föräldrarna om det när de lämnar på dagis? För min egen del skulle jag känna mig mycket säkrare om jag visste att de fröknarna på mina barns avdelningar är utbildade i HLR BARN, hur känner ni andra med barn på förskolan/skolan? Ni som redan jobbar, är ni utbildade inom HLR BARN?


Johanna övar HLR på barn < 1 år medan Carin övar på barn > 1 år.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Det hade jag ingen aning om! Det tog jag ju som en självklarhet att personalen är utbildade i HLR! Det här måste jag undersöka...

2010-02-12 @ 11:23:07
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0