Renovering

Tänkte ge er en liten närmre titt på dockhuset, vi kom långt igår!

Golven målades vita, nu behövs det nog bara en strykning till, taket sprayades svart och huset fick ny fasad, jag hade helst velat spara den gamla men den var fläckig och vattenskadad så vi bestämde oss för att huset ´även det skulle bli vitt.


Här ser ni orginalfasaden samt en skymt av det svarta taket. Jag måste bara säga att detta är ju jätteroligt! Eftersom jag vet att en utav mina läsare skall renovera ett dockhus hon med vill jag bara ge ett tips; OM du ska måla taket så börja med det! För när jag tog golvet kom det svart färg på mina vita golv så det var bara att måla golven vita igen ;-)


Såhär blev det med de vita ytterväggarna och svarta taket, fint inte sant?
Det absolut tråkigaste var att riva loss tapeterna, det är pilligt och kändes som ett evighetsjobb. Det som ska hända nu är att golven skall stykas en eller två gånger till (vet ni hur svårt det är att täcka 70-tals orange?!) rummen skall tapetseras och det ska inhandlas 3 fönster och en balkong. De två sistnämnda är svårast eftersom jag vill ha dem i orginal från 70-talet. Dagens dockhus är mestadels av plast och jag vill ha trä :) Även ett trappräcke skall ordnas fram men det får jag nog ta och göra själv för de har jag inte sett att man kan köpa någonstans. Eller vet ni, käre läsare?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0