Det blev en dag på stranden

Det trodde jag verkligen inte igår när snålblåsten ven runt knuten och björkarna utanför fällde sina sista löv, knepigt det där..de brukar inte fälla förens i början av oktober, kanske för lite vatten?

W lämades på förskolan halv nio och som vanligt sparng han in och återigen fick jag be om pussen och kramen, sedan forsatte jag till högskolan för en fullständigt meningslös föreläsning om enkäter, suck! Men jag fick pratat lite med bästaste Emma iallafall och det är alltid lika roligt. Efteråt satte vi oss i studiegruppen och bestämde lite tider för nästa vecka, det ser bra ut ingen dag längre än till kl 14, skönt, var lite orolig att barnen skulle behöva gå till 16.30 varje dag ...

Kl 12 hämtade jag barnen, tog S först eftersom W är så svår att få med, tänkte att det kanske kunde locka lite om storsyster var med? Ikke, han ville inte alls, så tillslut fick jag - återigen - bära ut honom.
Vi åkte ner till stranden och plockade blommor och hittade en hel blåmussla.
   

   

 


Mina små blomplockare, plockade en hel bukett till mamma med fantastiska blommor. 


Efter stranden tog vi en glass på Tre toppar, som vanligt tog jag två kulor och slängde säkert 1½, jag är ingen glassätare direkt, jag äter med ögonen, sedan när jag smakat på dem vill jag inte ha mer :-) Barnen däremot är riktiga ätare - det var mysigt att sitta därinne, ägarna spelade grekisk musik och genom dörren kom ljumna vindar, kändes nästan lite som om vi var utomlands, underbart att kunna få den känslan 5 minuter från hemmet!



När vi kom hem kände jag att orken rann ur mig och då har jag två val, antingen att lägga mig på soffan och förbli slapp resten av dagen eller att sätta igång med något ordentligt, så jag började med att städa förrådet. Sorterade barnen pyssel, gips, moonsand, vattenfärger osv. När det var färdigt stoppade jag barnen i badet och medan de satt där städade jag toaletten, dammsög, tvättade fönstren - märks att man bor nära havet - dammade och moppade golvet. De älskar och bada och satt i säkert en timme, jag bara fyllde på varmvatten då och då :-)

Till middag blev det spagetti och köttfärssås med basilika och vitlök, riktigt lyckat blev det. W åt som en häst och S, ja hon åt som hon äter :-) Barnen var jätte trötta och somnade redan halv sju båda två, kl 20 kom farmor och var så snäll och satt hos oss tills A kom hem kl 22.

Nu sitter jag på jobbet igen och även om det inte låter så när man läser om dagen så har jag fått sova och är pigg och vaken nu. Imorgon blir det fotoutställning med studiegruppen och W. S ska vara på förskolan så länge.
Nu ska jag se om min favorit vinner So You Think You Can Dance.


Kommentarer
Postat av: Emma

vilka underbara bilder på dina underbara barn :) Ses om en stund!

2009-09-02 @ 10:18:42
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: lottis

håller med emma, fantastiska bilder du tar gumman.

ikväll final för SYTYCD!!

saknar dej, vi ses snart

kram

2009-09-02 @ 21:36:43
Postat av: jennie

väldigt vackra bilder du tagit!! så enkät föreläsningen va inget å ha elr?? va d mary som hade den? ska ha den föreläsningen 12/10 å den e på 1,30 h.. så känns rätt meningslöst å åka dit om den inte va ngt å ha... Hoppas allt är bra kram ps vet du hur d blir med mentorsträffar i år?? elr vem som e samorndare?

2009-09-03 @ 17:52:19
URL: http://jenniemx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0