dagen och gårdagen

DAGEN:
Det är mycket nu, barnen är lite småkrassliga så de är hemma från förskolan, eller, ja, Wille är frisk men är hemma ändå. Onödigt att han ska behöva gå när Saga ska vara hemma.

Efter frukost åkte vi in till staden och mötte upp Johanna, Noel och Tim och tog en fika på Herberts. Andrea kom dit med sina två flickor och lekte. Mamma mötte upp och vi gick till Team Sportia och köpte varsitt skalset till barnen. Usch, pengarna bara flyger iväg, att de ska vara så dyrt med barnkläder?

Sedan var det raka vägen till röntgen med Saga, hon var så duktig, lät doktorn göra som han ville och gjorde precis som de sa till henne. Tyvärr så fick de inte in kontrast vätskan i gälgången och de valde att sluta när Saga började gråta för att det gjorde ont. Så nu väntar vi på en magnetröntgen istället.

Som morot efter läkarbesöket fick barnen cirkusbiljetter, mamma tog barnen till grillen och de fick äta vad de ville medan jag åkte hem och gick ut med Nemo. Cirkusen var jätte bra, Wille var helt tagen, Saga tyckte att den vackra prinsessan som balanserade var bäst (lindansösen). Hästarna var lite läskiga - tyckte mamma och mormor - vi satt nämnligen på första parkett och den ena arabhingsten ville inte riktigt, den sparkade bakut och stegrade. helt plötsligt satt vi läskigt nära hovarna... efter 70 min var det paus och då bestämde vi oss för att åka hem.

Barnen somnade som stockar och Mimmi satt kvar och kollade på TV när jag åkte till jobbet. Andreas kom hem redan kl 21 så det var inte länge som Mimmi behövde sitta - TACK mamma!

GÅRDAGEN:
kl 09 mötte jag upp Ursula för en timmes step/styrka, det var jobbigt, speciellt eftersom jag hade lite träningsvärk kvar i magen efter Flowin´en. Det blev i ingen skola så jag åkte hem en sväng till Lina och tjötade bort en timme. Lunchen stod färdig när jag kom hem; raggmunkar på Sagas potatisar hon odlat på förskolan. Gott! Sedan packade vi in oss i bilen och åkte och plockade päron hos morfar och kollade på djuren på landet.

Sedan var det dax för föräldramöte på Sagas avdelning.
Vi möttes upp utanför avdelningen och skickades sedan iväg en och en på en snittslad bana i skogen där vi skulle hålla utkik efter små dinosaurier på vägen, vi skulle räkna hur många vi hittade och sedan berätta för fröken. Jag hittade 8 st, vilket var rätt :-) Stigen slutade på stranden så vi satte oss alla i en ring och då berättade fröknarna att de brukar göra så med barnen men då fick de leta efter ännu mindre dinosaurier. Fröknarna fortsatte berätta att det vi skulle göra under kvällen var det som barnen brukar göra. Vi delades in i par och jag hamnade med Elliotts pappa, varje grupp fick en lapp och så skulle vi leta upp allt på denna lappen. Vår löd:

Jag blev faktiskt lite förvånad över hur fort vi hittade sakerna på stranden, svårast var myran...den ville inte stanna på vår vita duk :-)

Mkt tunt - blad
Fjäder
Gamla kläder
- handske
Ngt som blommar i vackert väder - smörblomman
En svart myra
Spill från ngt som har fyra - harbajs
Ngt som ej går att hyra - plastlist


När alla grupper läst upp sin lapp och visat sina "skatter" (barnen får bilder istället för text på sina lappar) plockade fröknarna fram stormkök och jag och Elliotts pappa fick i uppgift att laga - efter recept - strövargodis och krabbelurer.

Här är strövargodiset i stekpannan

Voila!
Jag tyckte det va sådär men jag kan förstå att barnen gillar det, speciellt när de får göra de på stormkök :-)

Sedan var det dax för krabbelurerna, jag måste erkänna att jag var väldigt tveksam till att äta det först, men de var supergoda och det slutade med att jag gärna skulle ätit en till ;-)


Sedan satt vi och åt vår medhavda matsäck, strövargodis och krabbelurer på stranden och pratade till solnedgången. Det var faktiskt en väldigt trevlig kväll och jag måste säga att alla föräldrar var jätte trevliga, nu är det roligare att mötas vid lämning/hämtning för att man vet vilka de är.
En lyckad kväll - men nästa gång är det andreas tur ;-)

Nu ska jag kolla lite TV och koka kaffe, mina vänner i natten :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0