åå vad gott det var med krabba

Igår köpte vi 4 kg krabba till mamma och dennis som tack för att de alltid ställer upp och passar barnen i tid och otid. Krabberna fick vi ruskigt billigt, 50 kr för allihop! Det har sina fördelar att vara släkt med Läjesfiskare ;-) Så plockade vi upp mamma och körde fort ner till Glommen för att koka dem. Om krabberna hinner dö så kan man nämnligen inte äta dem, de måste vara levande när de kokas.
Barnen tittade på med skräckblandad förtjusning och tillslut så vågade de faktiskt klappa krabborna. Nemo fick lära sig den hårda vägen att krabbor ska man inte ta i munnen, iallafall inte levande. När krabborna var kokta åkte vi hem och lämnade ätandet till mamma och dennis.


Små krabbor är oftast fullast, många stora e tomma

När vi kom hem hade Andreas lagat mat, köttbullar och potatismos till barnens förtjusning, jag var så sugen på krabba men men....Vi somnade jätte tidigt båda två. Jag och barnen belamrade vår säng totalt så A fick sova i Sagas säng ;-)

Idag hade jag VFU 8-15, till mina fötters stora sorg, redan kl 10 var de så svullna att barnen började fråga och då har jag ändå strumpor på mig..! Höll ut ända till 15, de var mest svullna och inte så onda.
Andreas åkte till jobbet när jag kom så vi sågs och pussades bara i dörren. Eftersom jag var lite rastlös stoppade jag in barnen i bilen och åkte till morfar och Gisela och vad tror ni inte de lagar för kvällsmat?? Krabba, så nu sitter jag mätt och belåten i soffan med x antal krabbor i magen - fantastiskt. Synd bara att inte Andreas var med, det är roligt att äta krabba med honom, frågorna haglar: Ska man äta det här? Detta då? Den gröna geggan med? Vad är detta? Går det att äta? Hahaha, men han har lärt sig mer och mer och han gillar det och jag gillar honom ♥

Gillar Ni krabba?


Kommentarer
Postat av: lottis

hahah den bilden var fantastiskt rolig tycker jag haha, kan inte bestämma mig för om de där krabborna slåss eller den ena dansar breakdance,

anywho...krabbor ser ut som aliens och jag kan inte äta det men bon apetit iaf :)

2009-11-10 @ 19:11:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0