Spännande dag

Ja vi åkte till Öströö fårfarm, tittade i laggårn och åkte på lammsafari. Det blåste iskallt men barnen tyckte det var roligt, de fick varsin klubba och när jag frågade Saga om hon gillade den sa hon "Ja" som följdfråga frågade jag vad den smakade (rätt svar hallon) svarade hon "får" :) Jag tror att det beror på att Dennis skojade och sa att allt luktade får och att allt smakade får, det snappade hon upp minsann!



Nu stör det mig att det kom ett t i kollaget men jag orkar inte göra om och jag tror inte att ni är så petiga heller :)

Efter Öströö åkte vi hem till oss, jag bjöd på middag som tack för hjälpen med flyttstädningen förra helgen. Vi åt indisk köttfärsgryta med quinoa och sallad. Det blev lyckat och maten godkändes, det är Willes favoriträtt! Nu sover barnen och jag håller på och grejjar i PS med foton samtidigt som jag kollar på Robinson.



I fredags hade vi myskväll allihopa tillsammans. När jag kom hem från jobbet hade barnen bakat chokladbollar till mig som en överraskning, de var sååå stolta och ville att vi skulle äta dem så fort jag kom innanför dörren. Sedan åkte andreas och tränade och kom hem med pizza som vi åt i soffan framför Den lilla sjöjungfrun. Som grädden på myskvällen fick Saga somna i vår säng, så vi sov alla 4 tillsammans i sängen, det är mysigt (....ibland)

Nu ska jag lägga ner allt vad bloggande heter för ikväll, imorgon ska det blir regn(?) så det kommer tvättas och städas och barnen kommer få måla gips figurerna som ni ser på tork bilden överst till vänster :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hejsan! Jag undrar om du vet vart sjöbodens förskola ligger..det ska nog ligga ute i träslövsläge nånstans tror ja :) kram

2009-05-11 @ 08:29:30
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Emma

ok. det var synd. jag får la leta reda på det då! Nu satt jag här och blev sugen på glass. Vill du och barnen åka till tre toppar nån dag och äta glass :D kram

2009-05-11 @ 19:57:00
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Emma

ok. ja ska nog kunna leta reda på det på nått sätt :) Nu sitter jag här och blev plötsligt sugen på glass, vill du och barnen åka till tre toppar nån dag i veckan kanske? :D

2009-05-11 @ 19:57:46
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: johanna

Hej, kom på att ja glömt svara på ditt inlägg..

Klart de hade vart kul o åka iväg nån dag, trixet e bara att få till det... När e vi lediga samtidigt tror du?

Annars kan man ju dra iväg en eftermiddag när männen slutat jobba..

Vi kan väl höras om det, har så himla mkt just nu..

Men det tycker jag gott att jag kan unna mig...

kram kram

2009-05-12 @ 09:35:33
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0