27.2.09 till 2.3.09

Måndag
Idag har vi verkligen gått på knäna på jobbet. 4 personal på 24 barn, inga vikarier fanns att få. Men det gick bra ändå, men jag märker hur trött jag är nu. När jag kom hem lagade jag en jätte god Flygande Jakob, barnen gillade den också, det var första gången de åt den rätten. Imorgon är det gestaltningen, ska bli skönt när det äntligen är över!

Söndag
Gode värld vad trött jag var, jag kom hem runt 03.30 på morgon kvisten, skulle egentligen på efterfest men kvällen hade ett minst sagt udda slut så efter att ha ätit paj i Helens kök tillsammans med lina kl 3 på natten bestämde jag mig för att åka hem.
Wille vaknade vid 6.30 så det var bara att gå upp, ingen pardon här inte! Wille ville givetvis in på barnens rum där Saga och farmor&farfar låg och sov, de sa inget men jag tror att det  var Wille som väckte dem ;) Andreas åkte till jobbet och vi packade in oss i bilen och så körde vi för att visa vart vi ska bo efter flytten.
Vi lunchade på McDonalds och det var Tina som tog emot vår order, det var fullt med barn och vi hade tur att vi kom innan alla andra.  Wille har börjat "apa" sig så fort jag tar fam kameran, här med en nuggets med barbeque dipp i munnen, han äter mer dipp än mat den pojken. Saga var inte sen att påpeka att han äter som "en riktig gris".
          

När vi kom hem var det dax att börja tvätta och efter tre omgångar i tvättstugan var det dax för farmor och farfar att åka hem, jag fortsatte med tvätten och skulle egentligen tvättat till kl 21 men var så trött att jag hämtade sista tvätten kl 17 och gick och la mig samtidigt som barnen kl 19, sen sov jag som en stock i 12 timmar :)

Lördag
Morgonen gick förvänansvärt segt, A åkte till jobbet och jag och barnen gick och väntade på att klockan skulle bli 13 så vi kunde börja göra oss iordning inför barnkalaset hos Ludde. Vi anlände 5 minuter tidigare och välkomnades av en förväntansfull 3 åring. På barnkalaset var det 9 barn och det gick jätte bra, de stora barnen lekte uppe på andra våning och det var inget gnäll, bråk eller gråt på hela tiden. Saga sa att hon hade haft jätte roligt! Som tur var fanns det mindre komipsar till Wille med, 3 stycken pojkar i samma ålder.

        

På bild nr 3 försöker Wille äta grädde genom sugrör ;)
När vi kom hem hade farmor & farfar kommit och barnen blev överförtjusta. Jag gjorde mig iordning inför kvällen och kl 18 cyklade jag och A till min farmor & farfar och sedan åkte vi ner tillsammans med min pappa, två bröder, vår utbytesstudent, pappas fru gisela och hennes brorsdotter ner till fästningen för att se Mord i maten. Det var jätte bra, tokbra skådespelare och jag gillade upplägget med att äta och kolla på skådespel samtidigt! Dock drog det ut på tiden, sagt 2½ timme och efter 3h var jag svettig för att jag inte skulle hinna till Lina innan de åkte ner till stan.
Kl 22.30 var jag iallafall hemma hos Helen och kunde fira min eppa, en super trevlig kväll med tjejorna!

        

Vi gick till Cheers and Beers och där träffade jag på en hel del arbetskamrater och gamla bekanta.


Jag, Tess, Linn och födelsedagsbarnet

Fredag
Idag har det vart en underbar dag! Efter jobbet tog jag med mig barnen och vi åkte till stranden och grävde och plaskade i strandkanten. Wille ville givetvis gå längre ut i vattnet men jag stoppade honom i grevens tid :) Vi hade jätte roligt och Saga älskade det, stötte på Gabriel som byggde ett hus mitt emot, snacka om härlig arbetsmiljö!

        

Sedan kollade vi solnedgången vid fästningen

Kommentarer
Postat av: Lina

Här var det 3dagars race ala ett inlägg :) Sicket minne du har ;) Kommer knappt ihåg vad jag gjorde igår.. hehe !

Tack för i lördags baby ! Hoppas du sov gott i natt.

Puss

2009-03-02 @ 21:10:53
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag blir ju inte alls avundsjuk på dig som har så underbara barn och hittar på så roliga saker med dom! Jag har miljoner saker jag ska göra med min barn när jag väl får några, så vi kommer aldrig vara hemma... mer än för att sova! syns i skolan snart. jag är lite nervös :/

2009-03-03 @ 08:06:52
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: emma

hej svejs i lingonskogen! jag glömde säga till dej efter ni haft erat dilemma. Att när ni stod där framme och vi gav er respons så slog det mig hur otroligt lik william är dig, har alltid tyckt saga är mest lik dej av dom två, men det var nått som du gjorde som gjorde dig och wille så lika :) haha, tänkte bara skriva det. jag ringer dig imon förmiddag och ser om jag ska vra barnvakt eller inte, men jag tror inte det. barnen var ju friska idag så det skulle vara om det slår om på en natt! kramen

2009-03-03 @ 20:52:28
Postat av: Frida

Åhhh du måste verkligen skicka lite bilder till mig av ungarna!!! Kännns som om jag missar så mkt när jag är världen runt hela tiden!!

2009-03-04 @ 00:01:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0