Gårdagen

Vi landade i skåne ungefär vid halv ett tiden. Barnen tyckte det var jätte kul att komma ner igen.

Här är det minsann Saga som sitter i farfarsfotölj och farfar som får sitta i soffan :)

Det är tur att det finns två fotöljer då är det iallafall en sak mindre att kivas om.
Vi grillade när farfar kommit hem från jobbet och sedan var det dax för mig och A att lämna barnen, usch de var jobbigt må ni tro. Jag slutade nog gråta i Malmö :) Jag vet att barnen är stora nog och att de har jätte roligt nere i Ystad, men ibland måste man få vara lite självisk :) Vi styrde iallafall kosan mot Helsingborg och jag fick chansen att träffa min underbara vän Lottis hennes blivande man Benny (25 juli gifter de sig) samt deras kalv till hund Akilles.
Vi blev först bjudna på kaffe med läskande meloner allt medan Akilles dreglandes kollade in oss...

Snälla, kan man få smaka en bit?
Akilles är en stor tung kärleksfull bjässe som inte riktigt har koll på sin egna storlek. Precis som jag misstänker med Nemo, misstänker Lottis att Akilles är lågbegåvad.
Vi åkte sedan vidare till en hundrastgård med lite Jurassic Park känsla; mitt i skogen med ett grymt högt staket. Undrar vilken hundras de tänkte på när de satte staketet?

Det var redan en liten vovve i gården när vi kom så A och Benny gick en sväng med hundarna.

hahahaha....kunde bara inte låta bli att lägga ut denna bilden :)

Våra män hade fullt upp med glädjestinna vovvar :)

Vatten paus behövs!

Allt som allt var det en underbar kväll och vi avrundade med att beställa pizza. En jätte trevlig kväll som jag hoppas kommer upprepas snart. Nu ska jag försöka få ordning på min dator som verkligen inte vill någonting, jag lämnar er med en film på två kanske kommande lydnadschampion? ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej gumman, vilka fina bilder, tycker att akilles sittandes påminner lite väl mycket om Flin i lejonkungen bara..(smått oroad):)

kunde inte se "championklippet" tyvärr.

Jättekul att träffa er och hoppas vi ses snart igen.

Benny hälsar så gott

Stor kram

2009-06-30 @ 22:04:10
Postat av: lottis

jag som skrev förra inlägget..men det vet du ju :)

2009-06-30 @ 22:05:11
Postat av: emma

Det gick inte att kolla på klippet tyvär, måste ha vännerinbjudan stod det? :/ Hoppas ni har det bra i värmen annars =)

2009-06-30 @ 22:48:16
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0