Den har börjat...

...den stora rensningen! Idag när jag kom hem ifrån skolan (f.ö. en föreläsning om den digitala klyftan i världen samt SST4) satte vi (jag och barnen) igång med rensningen, vi körde(läs. jag drog) hur mkt som helst till återvinningsstationen här på området. Det känns så skönt att bli av med all skit som bara stått och tagit plats, vår familj har nu en ny regel att varje gång vi köper något nytt skall en (helst två) saker ut. En ny leksak - en annan skänks bort. 

 Här ser ni glada barn i lass nr 2, jag ställde dem inne i skänken så stod de säkert, sedan drog jag hela vagnen, trodde det skulle vara tyngre än vad det var, det gick relativt smärtfritt, svåraste var i nerförbackarna då fick jag hålla emot för att inte hela vagnen skulle få en väldans fart...haha...

Wille hittade en penna i skänken och började genast skriva små lappar med kryptiska meddelanden som vi lämnade kvar när vi dumpat allt skräp.
Det blev även 2 stora svarta sopsäckar med kläder som vi la i containern för "Eriks hjälpen & läkarmissionen", tänkte att jag ska slänga ner en till sopsäck med gosedjur, blir glad av tanken att de ska trösta några andra barn i världen i stället för att ligga och samla damm på vår vind. 

Februari projektet är att vinden skall vara tom och rensad innan Mars månad knackar på dörren. Så skönt att ha vinden tom och "bara" ha de som finns i lägenheten. 

Utemöblerna skall ut på annons, likaså frysen, vitrinskåpet, Kiddyboarden (om inte ni vill ha den till Noel, Johanna?), skrivbordet, cykeln, utemöblerna & köksbordet. Kommer inte begära några större summor, vill bara bli av med det. Utemöblerna är det som vi kommer att begära mest för, de andra gå under 500-lappen.

Här är det fika på lass nr 4 som var på väg till Mimmi, hon flyttar också och till en större lägenhet medträdgård så hon fick vår xtra säng att använda som gästsäng, en vanlig vit bokhylla, sandlådebåten, motorcykeln och vattenbordet. Vid detta lass hade A kommit hem från hagen med Nemo och han hjälpte till att bära in hos Mimmi. Kakorna som barnen mumsar på kom Greta med precis innan bilden är tagen. Greta är grannen och hon säger att hon verkligen kommer sakna "favoritfamiljen", nåja...vi kanske hälsar på någon gång :)


Barnkläderna är rensade och ligger ute på tradera, men det verkar vara segt så eventuellt avbryter jag aktionerna och kör kläderna till Bortbytingen i Tvååker istället för om jag förstått saken rätt så får jag ta med andra kläder hem, man lämnar alltså in kläder som de värderar och sen får jag ta med nya(beg) hem i rätt storlek, lets give it a try :)

Vi tog en snabbfika hemma hos farmor & farfar och efter det släppte A av oss hemma medan han handlade. 

Barnen fick lera medan jag diskade, ska bli sååå skönt med en diskmaskin!

Bye!




Kommentarer
Postat av: Lina

Shit du är på hugget nu ! Kommer du bort nån dag så tar vi tag i min vind med :P hehe

2009-02-10 @ 20:56:01
Postat av: Anonym

Vad ni har kämpat. Wille ser ut som en riktigt liten deckade när han skriver sina meddelande :D

2009-02-10 @ 22:49:57
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: johanna

hej.. Jag vet inte riktigt än den 27:e

Det kan hända att Gabriel måste till Finland o jobba.. Men de vet vi jättesnart, annars kan vi ju ta en kväll i mars, men då kanske ni har fullt upp??

De e inte lätt med att allt ska passa. men snart e det sommar o mer ledighet så skönt..

Ja hör av mig allafall..

kram

2009-02-11 @ 08:50:44
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: emma

detektiv ser ville inte som..haha inte en deckade :P

2009-02-11 @ 09:06:17
Postat av: Sara Larsson

Vad är det för utemöbler fröken har ?? =)

2009-02-12 @ 22:16:52
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Sara

Ahh ok.. Har du något fiffigt pris =) ska höra med mina grannar om det är intressant..

2009-02-14 @ 17:30:14
URL: http://zzarazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0