Nytt efternamn?

Längst ner i inlägget finner ni alternativen, lägg er röst i kommentarer :-)

Nu har jag precis kommit ut ut duschen efter 59 min med Wii Fit. Först körde jag 30 min Step sen 6 min jogging tills jag kom på att det kanske inte var så uppskattat av grannarna under... :-P Så då tog jag boxning istället. Avslutade gjorde jag med lite Yoga.

Här springer jag bakom min coach, han som ser till att jag håller tempot!

Jag hittade givetvis fler kort i min lilla kamera som jag ville ha framkallat så jag får väl lägga in en beställning igen. Tänkte bjuda på lite Wille när han posar hos morfar. "Ta kort på mig" kom han och sa och efter varje kort jag tog sa han "igen!" och tog ett steg närmre kameran...han e för go vår prins!



Jag har funderat i flera år på att byta efternamn, första gången jag beställde papper var när jag gick i 2an på gymnasiet. Men nu ska det bli av tänkte jag och jag vill höra vad ni tycker. Alla efternamn är i min släkt (enligt Andreas har både hans mamma och pappa hetat Nilsson i flera generationer).

1. Nilsson (efter Andreas och hans sida)
2. Österberg (min mammas flicknamn)
3. Lindman (min mormors flicknamn)
4. Skog (min farmors flicknamn)
5. Eld (min farfars pojknamn, hans farfar och far var brandmän och hette Eld, hur häftigt e inte det?)
6. Hjärpe (kommer från Olof Hjärpe denna grenen bytte 1820 till Lindman)
7. Zell (min mammas farmors flicknamn som adlades (heter det ens så?) efter 1:a världskriget ;-)
8. Melendahl (min mammas morfars mormors flicknamn)

Min farfars farfar hette Per Eld hans son (min farfars far) tog efternamnet Pers-son så nu heter vi Persson! Jag tycker att det är ganska trist och vill därför byta. Jag har min favoriter och vill nu veta vilka era är? Feel free 2 mix... Kanske Eldskog? Skogseld? Zellskog? Skämt å sido. Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: zzara

Melendahl tycker jag var riktigt häftigt!!

som alternativ två får det bli Eld!! =)



vill såklart veta vad du själv har för favoriter =)

2009-12-28 @ 23:08:44
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: zzara

Ja det var verkligen grejer, har kunnat sova hela natten.. men det känns ändå jäkligt jobbigt idag med. men det går la över så snart jag hämtat alla inhalatorer. hehe =) hoppas jag =)

nåt schema har jag inte sett, eller jo om man söker åp kursen på kronox, men det ser inte riktigt färdigt ut.

melendahl är coolt, kanske kan sätta ihop så det blir Anna-Lina Eld Melendahl =) det var tufft.. var tvungen o skriva det för o se om det såg bra ut.. =) hahha

2009-12-29 @ 10:20:49
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: johanna

LÄTT ZELL var ascoolt juh... :-)



fin bloggen blivit, jag får ha en privatlektion o lära mig från dig... Kul att du kan ja e helt yr på det där.. Massa koder o konstigheter..



Ha de bra kraaam

2009-12-29 @ 13:24:42
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: lottis

Lindman eller Melendahl tycker jag...annars tycker jag också att maTTa,krabba eller merlin passar fint ;)

2009-12-29 @ 19:10:39
Postat av: Josefine - Mamma till en ängel

Vilka fina släktnamn! Önskar vi hade så fina släktnamn, är inte vidare nöjd med mitt. :P



Ja visst är det härligt med träning. Det är här i bua. Finns en förening här som har en lokal och den används bland annat som träningslokal. Sen finns här ett gym och spinninglokal också men är inte så inne på det. Mina motargument om att jag inte orkar åka till stan för att träna är körda med andra ord. :P



Nej vad tråkigt att den inte satt bra på dig. Min sitter fint faktiskt men det är väll bara tur, I guess... ;)



Lagt till din blogg på min bloglovin förresten.

2009-12-29 @ 19:54:25
URL: http://hatchepzut.com
Postat av: Josefine - Mamma till en ängel

Glömde såklart svara på portfoliofrågan. Går riktigt segt. Inte alls haft tid att sitta med den. Men måste ta mig tid till det nu snart. =)



Hur går det själv?

2009-12-29 @ 20:18:27
URL: http://hatchepzut.com
Postat av: Charlotte

Jag gillar Melendahl bäst, men även Hjärpe & Zell! Vi har oxå vart inne på ett lite roligare efternam om vi gifter oss (inte för att det är på g...) men vi har inga sånna häftiga namn!

2009-12-29 @ 21:48:49
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: mamma

österberg så klart:)

Det kostar ju inget. Mammas flicknamn får man ta. Men kanske inte så snyggt......

2009-12-30 @ 16:29:45
Postat av: Syster Yster

Nilsson blir väl lite samma sak som Persson. Tycker iallafall det inte blir sån markant skillnad :)

Melendahl och Zell låter fint, själv har jag funderat länge på att byta till Eld men jag tycker även Perseld låter fint.

Vad kostar det att byta efternamn??

vem är Olof Hjärpe? :S Borde jag veta det. . .

Hoppas allt är bra där hemma kul att se att du inte skrivit nått mer om dina leder. Är allting borta nu och så??

Ska försöka fixa mitt ljudkort så vi kan skypa.

<3

2009-12-30 @ 17:17:51
Postat av: Emma

Annalina Lindman tycker jag var fint :)

2009-12-31 @ 17:43:35
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0