Saknar

Våra barn nu, de är hos mimmi och dennis för att min moster och hennes barn är nere och de tycker att det är så roligt att leka tillsammans! Men de e jobbigt att inte ha dem hemma, inga små kramar och pussar.

Idag på förmiddagen var Saga hos doktorn och hon kommer att få en operationstid, hon kommer sövas och jag är givetvis helnervös! Jag försöker att inte tänka på det, vi har inte ens fått en tid än, då är det ganska onödigt att ojja sig. Wille charmade alla på läkarstationen, skakade hand med läkaren och sa HEJ och HEJDÅ till alla.

I tisdags var vi lediga tillsammans hela famijen och vi bestämde oss för att åka till statsparksbadet i Borås. Det var en besvikelse, det var inte mycket att göra för de små plus att vattnet var så kallt så Wille ville bara bubbla hela tiden, i bubbelpoolen var det iallafall varmt!  Efter badet tog vi en glass i cafeterian och barnen började bråka... men det var ett sött bråk, tyckte jag iallafall....
Det hela började med att de skulle välja varsin glass på GBs stora glassplansch, Saga valde en TopHat och då skulle Wille med ha det, men han trodde att det bara fanns en glass av varje på planschen och puttade undan Saga och satte sina båd händer så de täckte bilden med TopHatglassen, sedan skrek han i högan sky när Saga försökte peka på vilken glass hon ville ha.
- "MIN MIN MIN" skrek han och stampade med de små fötterna i golvet.

När vi väl kom fram till kassan så hade de inga TopHat... men det gick lika bra med en Cornetto Strawberry som ni ser :)

Imorgon skall jag ÄNTLIGEN åka och hämta hem barnen sen ska vi sova alla i samma säng, så jag kan gosa med dem hela natten (Andreas brukar fly fältet och sova på soffan han tycker det blir för varmt ). På lördag förmiddag åker vi ner till Skåne och träffar farmor och farfar, där stannar vi tills på måndag, vi ska göra ett besök på något sommarland där nere.

Jag håller på och kollar runt på säng till barnens rum, vi vill inte ha en våningssäng eftersom det är lätt att de ramlar ner därifrån, min lillebror gjorde det när han var liten med huvudet före ner i en låda med en massa leksaksbilar...
Så nu har jag hittat en säng, ODDA på IKEA, som jag tycker verkar bra, det är en lite högre säng som man sedan drar ut en annan säng under... tror att det kommer att bli kanon! Nu måste vi bara till IKEA med, men det får vänta först skall den "nya" bilen betalas, Tack igen pappa för att vi får köpa bilen till en fjärdeldel av marknadspriset, annars hade vi inte haft råd med en bil till! Du är bäst!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Den IKEA sängen har Albin med! Han ligger i utdragsdelen och så har han överdelen som soffa!

2009-08-07 @ 07:29:08
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Emma

Det märks att vi ses allt för sällan nu...ni har köpt en bil till och varför ska saga opereras??? :( kramar till dej!

2009-08-08 @ 08:08:32
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Emma.

det låter ju inte alls roligt, förstår att du är nervös. men det ska säkert gå bra ska du se. ja det var en rejäl pappaledighet det, fast han har ju jobbat också samtidigt klart :) ville inte du följa med på madonna? med oss är det bra bra. Hundarna mår bra och vi mår bra. jag är bara vääldigt trött nu. har inte jobbat jätte mycket och jätte länge men det har ändå tagit på krafterna att bara vart ledig 4 dagar på 3 veckor eftersom jag har hemglass också..men nu är jag ledig i veckan :) du jobbar ännu mer har jag förstått, ska du vara ledig nu innan skolan börjar? kramar

2009-08-08 @ 22:29:23
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0