Mysig dag med familjen

Det gick jätte bra att lämna S på förskolan idag, sedan tog jag och W bilen in till stan och fikade med Johanna, Noel och Tim. Tim han bara växer och växer, så goa de är när de är små :-) 

När jag hämtade S började jag prata en del med Theas mamma, jätte trevlig var hon, det är alltid lite roligare när man känner föräldrarna lite grann. När vi kom hem kom pappan från Göteborg, han hade lagt på nya däck på golfen. Tydligen var det i rättan tid för hjulinställningen var fel så däcken hade kunnat explodera vilken sekund som helst. 
Kl 15 var det dax för mig att åka in till tandläkaren, den 14 juli lagade jag två tänder och har haft sån grym tandvärk efter det, men tydligen så var det normalt och man kunde ha så här ont "i flera månader efteråt".  Det tycker jag låter konstigt, att man ska behöva ta värktabletter varje dag? Det är ju inte bra för kroppen att ständigt äta tabletter.

Vi var på lekplatsen utanför biblioteket och lekte bort någon timme, sedan gick vi vidare till torget och tog en mjukglass. Jag passade på och kilade inom bokhandlen och köpte den första pocketen i Twilight serien, både Moa och Johanna säger att de är jätte bra så nu ska jag ge boken en chans, fast jag egentligen inte är mkt för vampyrer. . .

Här gör barnen salladen till maten:
Wille skär oliverna.

Saga fixar osten. . . (mkt hamnade nog i magen...)
den glada kocken ;-)

Nu ska jag börja läsa lite i boken, få se om jag fastnar...

Kommentarer
Postat av: lottis

twilight?? har du inte sett filmen än?

jag säger isåfall bara...se den!

2009-08-20 @ 20:17:13
Postat av: mamma

om det är böckerna om edvard och bella, så har jag nr 3. Anette har 2:an. första fjärdedelen var lite jobbig tyckte jag, men nu bara MÅSTE jag läsa 4:an :)

2009-08-21 @ 07:14:20
Postat av: emma

åh vilka underbara bilder på din fina familj! ja jag älskar verkligen det jobbet :) synd att det bara är 18 timmar i månaden bara :/ ska bli kul att ses på måndag igen :)

2009-08-21 @ 19:13:57
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: johanna

Heeej!!

hittade ni nåt på Ikea??

Har du tid för en fika på onsda el torsda??



ska in nån av de dagarna till stan...



sedär, Lottis och din mamma tycker åxå om Twilight... men ett tips.. se filmen i lugn o ro nästa gång.. Då kanske du har lust att följa med mig på bio i november :-)



Tack för en trevlig kväll sisst, skönt att barnen verkar leka bättre o bättre nu...



kram kram

2009-08-24 @ 17:54:54
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: Moa

Hej!



Jag har nummer 1-3 och har börjat läsa 4 (lånat av en kompis). Jag kan ta med mig nr 2-3 nästa gång jag är i Varberg. Kram kram.

2009-08-25 @ 13:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0