3.4.09

Återigen har det blivit ett uppehåll från bloggandet men jag har haft fullt upp. Men denna helgen kommer bli lugn, hemtentan som jag slitit med den sista veckan lämnade jag in idag..såå obeskrivligt skönt att den är klar. Den handlade om språk- och kunskapsutveckling för SVA (svenska som andra språk) barn, jätte intressant men det är jobbigt när man har en deadline.

Men veckan har inte bara handlat om plugg för min del, nästan varje dag har jag tagit en promenad längs havet <3 och jag har haft piknik med barnen på stranden tillsammans med Emma och hennes "barnvaktsbarn". Det var underbart väder men givetvis satte sig W på rumpan i vattnet så jag var tvungen att ta av mig till barnfota och gå i för att hämta honom, men det var inte så kallt som jag trodde och sedan satt jag med fötterna i sanden och lät dem torka i solen, kan det bli mer somrigt? 3e bilden är jag när jag "badar". Tack Emma för fotot, kul att ha bevis ;)

          

Efter stranden var vi en stund på lekplatsen sedan gick vi upp i lägenheten och satte oss på balkongen och mös med isglass. Barnen tyckte det var alldeles fantastiskt roligt att sitta där och även Nemo var med ute, kanske hoppades han att någon skulle tappa lite glass till honom?`

    

I torsdags när solen sken som mest och vi hade närmare 15 grader passade barnen och pappan på att åka till Nisse och Britta för att fika och hjälpa dem i trädgården. Det åktes rutchkana och fylldes på med vatten i fågelbadet, det hanns även med med en liten syskonkram. Nemo hade sin vapendragare Quentin att leka med så alla var nöjda och glada.

        

     

  



Nu ska jag läsa lite litteratur till den kommande projektarbetet som har startat, jag och Carin skall skriva om Hållbar Utveckling, så förvåna er inte om det inte dyker upp något nytt inlägg på länge, jag kommer leva och andas hållbar utveckling i 4 veckor nu ;)

har följt en bloggare nu i säkert 8 månader och nu har hon dött, känns jättekonstigt, tomt. Tankarna går till hennes man och hennes två barn. www.mittlivsabina74.blogspot.com

Kommentarer
Postat av: Bitte

Tack för finakort på barnen,vi saknar er! Kram Bitte,Åsa och Jenny

2009-04-05 @ 14:28:03
Postat av: Emma

haha, wille ser väldigt skepptisk ut när saga ska fylla på fågelbadet...men sen så blev han glad när hon kunde :P

2009-04-05 @ 17:02:55
URL: http://aliceochwilma.blogg.com
Postat av: Emma

Tack du. Dina är inte så dumma heller ;)

2009-04-06 @ 10:39:46
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: lottis

Hej gumman, hoppas du får en riktigt mysig påsk!

vi ska till varberg i helgen men har fullt upp så får ta en kväll nästa gång vi kommer.

många kramar

2009-04-09 @ 08:01:32
Postat av: Charlotte Jönsson

Jag vågar nästan inte säja det men jag använder så gott som alltid autofokus på min Nikon D80 och just i detta fallet så har jag mitt Nikon DX 18-55 mm objektiv.

2009-04-09 @ 20:12:48
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0