Trevligt!

Dagen har vart toppen, under förmiddagen lekte jag mest med barnen och lagade en super god lunch med tonfisk, curry och äpple. Sedan gick jag till affären och hämtade ut mitt älskade glöggset som hade kommit tillsammans med två tomtefiltar, servetter och omslagspapper. Tänkte att jag skulle handla färdigt alla julklappar senast nästa månad :-) Få se hur det går...

Regnet öste ner och det blåste halv storm, men vi hade bestämt med Emma att gå till en lekplats så det var bara att bylsa på sig med kläder som tålde vädret. Emma var barnvakt åt en super gullig liten pojk och vi gick i samlad tropp till en lekplats på Karlberg. Vi hade knappt börjat leka så ringde pojkens mamma och Emma var tvungen att gå. I samma veva blev Saga kissenödig så vi gick också hem, en kort stund på lekplatsen men det var skönt med frisk luft.

   

Efter att vi kommit hem så kom Emma över på en kopp te, hon hade lämnat pojken till sin mamma..de e en helt annat historia som inte är min, men titta gärna in på goa Emmas blogg ändå :-) När vi tog av barnen på förgården så såg jag en påse som låg utanför dörren, den mystiska påsen var ihopknuten men doftade ljuvligt...Det var allas vår Greta (granntanten) som hade bakat två nya sockerkakor och en hel massa bondkakor till oss *mums* Så det kalasade vi på sedan, Wille fick även en ballerina choklad som han smetade ut över hela sig. Emma är underbar med barnen och jag är så glad över att vi kommit varandra så nära! Du är en fantastisk vän!

Eftermiddagen var kaos, maten skulle lagas, disken diskas (för att göra plats åt ny) och barnen ville roas...Det slutade med att jag fick ett tips av mamma att ställa Wille att diska. Saga satt och tittade på Tiggers film så så fick det bli!



Det var vatten över allt och Wille var dyngsur, men jag fick lagat maten i lugn och ro iallafall. Till middag blev det fisk med chili och ädelostsås severat med fullkornscouscous, gott och nyttigt värre! Wille åt massor medan Saga inte åt nått, hon har blitt svår med maten det sista, eller ja...den mat hon inte väljer själv förstås :-)

När barnen sov som godast, gjorde jag mysigt i köket med levande ljus och satte mig framför datorn och väntade på att Jenny skulle komma. Vi pratade en hel del om våra framtidsplaner, som i nuläget är hemlighetsstämplade, och hade ruskigt roligt. Jag ska förhoppningsvis börja på yoga på måndagar, då kanske man kan få lite spänst i denna stela kropp :-)

Nu har A kommit hem och jag hade tänkt att jag skulle lägga mig i soffan en stund, men först ska jag publicera lite bilder från igår när Saga var med pappa på stranden och plockade snäckor:

  


Kommentarer
Postat av: johanna

Vilken häftig bild på Wille med disken, ha ha han ser ut att älska det..

Nu e kalaset över och det e lugnt o tyst här hemma igen..

hoppas ni mår bra? kram

2008-10-25 @ 17:01:43
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/
Postat av: lina

Hej!

Vad bra att ni fick ett roligt kalas!

Vart tar tiden vägen? Ett år om 3 dagar..herregud..det går såå fort!

Jo då vi mår bra allihopa. Ska bli skönt att det är läggdax strax så jag får lite lugn och ro. ;-) Andreas kommer hem vid 21 idag så det blir en mysig kväll tillsammans. Glöm inte att ställa tillbaka kl i natt. :-)

Kram

2008-10-25 @ 17:51:09
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0