Bortgjord, Spelkväll, Mora Träsk & Vinkväll

På föreläsningen igår hade min mobil hängt sig och jag har touch knappar på min nalle, dvs man trycker på skärmen. Jag tryckte på alla knappar jag kunde men ingenting hände, jag ändrade telefonen till kamera läge men inget hände..jag sitter å små pillar med mobilen hela tiden och sen händer det som inte får hända...den går igång!!
Och jag hade glömt ställa om till mobil läge så jag bränner av värsta XEON blixten i ansiktet på min manlige föreläsare..haha..eller ja bilden blev av S hår (hon som satt framför) men det såg ut som om jag tog ett foto på läraren...haha..jag skrattade hela vägen hem. Men så pinsamt, tur man kan skratta sig ur sådana situationer :-) På tisdag ska vi ha han igen och då ska jag inte ha samma jacka och kamma ner luggen så kanske han inte känner igen mig ;-)

Igår hade vi bjudit över familjen Engman på mat och dryck och spel.
Det var super trevlig som vanligt, barnen var snälla och vi spelade Cranium och Veckans Värsta från RIX fm. Johanna fick ett sådant där härligt skrattanfall när hon skulle ställa frågan "Vad vill du helst? Aldrig kunna hålla dig från att fisa offentligt eller lägga av en lökfis när du hånglar med en extremt snygg dejt?" Hon skrattade så länge och hjärtligt att det tog sin tid innan vi fick fram vad frågan var. Härligt med sådana skratt anfall.
Här ligger jag och johanna och nattar de stora barnen, snodde bilden från Johannas blogg. Vid ett tiden så vaknade Melwin och Noel till så då bestämde de sig för att åka hem. Vi ser redan fram emot nästa gång...
Är jag inte höstig i mina oranga strumpebyxor *gillar*

Idag var det Mora Träsk tillsammans med gudmor Lina, Saga var jätte på hela vägen men när de satte igång blev hon super sur för att de inte sjöng Fader Abraham hela tiden, utan bara en gång. Så hon gjorde onda ögat och blängde så gott hon kunde på Mora Träsk. Jag trodde att de tog kort men de gjorde de inte så som den räddare i nöden han är fick vi låna pengar av Gabriel som var där tillsammans med resten av familjen. Men sedan visade det sig att de tog kort i "shopen" så Saga fick en Mora Träsk Är Bäst t-shirt som hon sover i nu.

Nu sitter Lina och kollar lyxfällan, barnen sover och jag ska gå och vara social. Vi ska dricka lite vin och kolla på 10-13 år gamla foton, skratta, fnittra, minnas å säkerligen böla lite också om jag känner oss rätt ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0