grogg och spelkväll

ja det blev det igår, Johanna och Gabriel, Melwin och Noel kom över till oss och vi åt jätte god mat, kyckling med choritzo och ceasarsallad. De stora barnen fick pizza, jag hade ätit "pulver" hela dagen så jag var super hungrig och åt hur mkt som helst...haha..kanske inte e meningen när man pulvrar =) Hur som helst när maten var slut, disken diskad och barnen lagda (alla utom W då som givetvis inte kunde sova ensam, utan han fick låna N's vagn som jag rullade hela kvällen) plockade vi fram spelet "CRANIUM", ett super roligt spel som J & G hade med sig, vi spelade i lag, jag & G vann första omgången, J & A fick storstryk, de hade knappt lämnat startfältet när vi var i mål...hehe.... till detta spelet serverades det friskt med alkohol i form av olika groggar, öl och vin. Vi spelade ända till kl 04!!! Stackars J som skulle jobba 12h pass idag *urk* orka....
Det var verkligen en hel lyckad kväll och jag är glad över att vi hittat så roliga vänner att umgås med....längtar verkligen till vår minisemester i Motala med omnejd. Även om A & G sjunker nivåmässigt i sina skämt ju fullare de blir...haha...de två har verkligen samma humor medan jag och J mest sitter och skakar huvudet och försöker förstå det roliga....

Vår semester då? Den var helt underbar, Turkiet är fantastisk, maten är underbar och servicen fantastisk, S fick en hel del gratis pga av sitt blonda hår...varför fick inte jag någonting då? Jag är ju med blond...haha...

S kom precis till mig och frågade om vi inte kunde cykla till turkiet...naw....vad säger man då? Snacka om att hon längtar tillbaka...här ser vi W i sitt esse...haha...den lille knatten tog 7 steg i poolen alldeles själv innan han dök under ytan...hoppas verkligen inte att han börjar gå snart....10 månader är liiite tidigt tycker jag, S var 14 månader och det var alldeles perfekt. Iallafall, hotellet hade 3 poolområden med sammanlagt 6 pooler, vi höll oss mest vid poolen med vattenruchkanor, S älskade dem och ville åka hela tiden....underbart eller...
jag och A skulle ha en tävling i den färgade rutchkanan till höger, "Ligg ner" säger min käre sambo och jag la mig ner, vilket resulterade i att det gick super fort och jag hamnade på sidan och svalde halva bassängen när jag kom ner, bikiniunderdelen hade förvandlats till string och jag försökte se till att allt satt där det skulle innan jag nådde ytan igen eftersom jag hellre hade dött än visat brösten för alla.

Å vad händer sen? Jo alla föräldrars mardröm!!! S bajsar i poolen!!!! Jag kände paniken stiga....så så obemärkt som möjligt börjar jag samla in de små runda pluttarna som låg på botten och som tur var såg ut som stenar, sedan kastade jag in dem i häcken och kände att jag ville spy.... Under tiden badade alla andra glatt vidare medan jag vägrade sätta min fot i den poolen mer den dagen. Jag pratade med hotell receptionen och förklarade olyckan med ett ganska nedböjt huvud, han förklarade att allt vatten i poolen genomgår ett reningsverk 2 ggr i timmen så ev kvarvarande bajspartiklar skulle vara borta inom 30 minuter. Eller hur? Ja kan säga att jag aktade mig för att få kallsupar när vi badade sedan.

här är W tillsammans med Celik på vår favvorestaurang ANGEL...W skrattade och sken som en sol när personalen bar omkring på honom, en favvis var att få klappa på kaninerna och sköldpaddorna som fanns där.. A tyckte nog att jag hängde efter Celik lite jag med, men vad då då? Han hade ju min son! Så mkt litar jag inte på folk jag inte känner :-)

Veckan gick otroligt fort och det var tråkigt att behöva åka hem men samtidigt kände jag att det var skönt att åka, på bussen tillbaka till flygplatsen kände jag att "om inte A håller mun nu så kommer jag ha ihjäl honom!" det var semestertröttheten som kom där. Men nu är vi hemma hela och rena.
Hemma...S och kusinen T som också var med på resan. T´s mamma och pappa ska gifta sig på lördag så det blir ner till skåne igen till helgen....mkt fläng fram och tillbaka....
Men först....grillkväll med J & G igen...*längtar*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0