Stekt kyckling med couscoussallad / nyplockade hallon

ja inte tillsammans givetvis ;-)
dagen idag har vart jätte bra, började med att plocka hallon och blåbär si kogen tillsammans med min kusin Åsa, Johanna &Gabriel med barn och Johan& Helena. Saga trivdes som fisken i vattnet och åt mer hallon än jag hann plocka ändå så fick jag med mig ungefär en liter hem *gott*. Stannade till i Borrås Skåra på vägen hem, där är det verkligen fantastiskt, man känner sig så liten när man går emellan berget.
Wille, Åsa och Saga i skogen vildhallon är helt klart de godaste hallonen, synd bara att de är så små. Efter vi plockat färdigt var det dax för lite picknick i skogen med pasta sallad och pannkakor till de små. En helt klart super dag.
Borrås Skåra

När vi kom hem stoppade jag barnen i säng och sedan lagade jag mat till andreas, det blev honungstekta kycklinglår med couscous sallad, creme fraise och sötsur chili *mums* Nu vaknade wille igen, stackars liten, han får sova en stund på mitt bröst medan jag tittar på TV sedan så är det dax för mig att lägga mig också, farmor och farfar bjuder på fika imorgon....natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0