en produktiv dag

W vaknade i morse kl 08 på ett uruselthumör, A gick in för att som vanligt morgonmysa medan jag gjorde välling, men det var inte lönt, W som annars är som ett solsken när han vaknar ville inte alls. Men efter vällingen så blev det bättre.
På med kläder och ut i trädgården, textade grannen och frågade om de ville komma över, Bella och S lekte sedan i trädgården tillsammans medan jag rensade rabatten...fy f*n för alla småkryp som lever där, spindlar och annat sattyg. Vet inte hur många gånger jag ropade till i fruktan för det äckliga som visade sig när jag krattade. Tänk om det inte fanns några småkryp alls =) fast jag vet att de är nödvändiga så de behöver ni inte påpeka ;-) När rabatten var färdig gick Bella och hennes mamma hem, W la sig för att sova en stund och S och jag gräddade plättar, rensade i skafferiet (slängde en och annan förpackning som gick ut 04...hehe...de säger la lite) och bakade två underbart goda bröd (som jag fö sitter å mumsar på nu) med linfrön, solrosfrön och pumpakärnor *nyttigt som attans*

Sedan kom mormorn och hämtade S för att åka ner till stationen och hämta Moster Lotta och S's syssling Evelyn, jag och W ska ner dit ikväll och äta, skönt att slippa laga mat för en gångs skull. Idag har J med familj åkt till Gotland, kommer sakna dem....vem ska jag nu umgås med när gubben jobbar? Det är så skönt att bara åka ut på landet och tjöta en massa strunt. Jag har om utifall det skulle bli så att vi får ta över deras lgh skaffat en som kan flytta in i vår med kort varsel så vi slipper dubbla hyror =) Ne..nu går jag händelserna i förväg men det hade vart grymt roligt, mest för barnen, att få växa upp på landet och ha en kompis så nära. Roligt för mammorna med givetvis ;-)

Dax att fortsätta städa, får passa på när W ligger å sover...
W & N på min och J's ströget kväll..haha...noel kröp redan då...W rör sig som en bandtraktor men är lika söt för det

Kommentarer
Postat av: jojjo

tjohoooo back again.....

ha ha ha faaaan va gött o ha internet, kommer vara klistrad hela dan....

kul o läsa din blogg me juh....

resan gick super nu e vi här, ska snart till stranden o plocka stenar.. de e min favvosyssla när vi e här.. vi hörs snart igen här antar ja...

kraaaaaaaam

2008-07-11 @ 12:01:13
URL: http://johannaandthefamily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0