dåligt med bloggandet nu....

vi har haft fullt upp hela helgen, det hela började natten till fredag när jag fick super ont i magen....när A skulle gå på toa 04 på natten,ja...då låg jag i badet...sedan ville det inte släppa...
På fredagen kom Johanna med familj hem till oss (äntligen å välkomna hem) det var dax för vår ute kväll, vi lagade mat (tacos) och köttfärsen blev alldeles för salt (Smaklökens Taco krydda rekomenderas inte!), vid 22 tiden tog vi en buss, full med skräniga raggare, ner till stan. Första stopp blev China Sea där Annika bjöd på vin, sedan kom Iaz, Magda och Elisabeth dit, vi hade super trevligt och färden bar sedan vidare till Harrys, som btw tog 60 (!) spänn i inträde...it was so not worth it...å jag missade Magnus Uggla som svängde sina lurviga där samtidigt, alla såg han utom jag & Johanna! Hemgång blev runt 03 då mitt tålamod tröt på världens drygaste och fullaste raggare som envisades med att lägga armen om mig, jag skällde på honom och pratade om respekt och integritet men han var så j*vla tankad att han inte ens kunde hålla ögonen öppna! Haha...såhär i efterhand kan man skratta åt det, speciellt åt mannen som valde att terra Johanna...hon sa vänligt men bestämt ifrån att det skilde flera sekel dem emellan *asg*
Barnen var snälla och sov till 08 förutom Melwin som sov till 09. Vid detta laget hade min magvärk eskalerat så jag höll på att dö. Jojjo med familj åkte hem för att duscha och jag körde iväg barnen med mormor, när jag som bäst sjunkit ner i soffan med min elektriska värmedyna på magen, ringer det på dörren, utanför står min underbar vän Lottis med hennes lika underbara pojkvän Benny och besten Akilles....OH MY GOD!! vad var det...får det ens kallas hund? 30 kilo muskler och 9 månader gammal...hur kommer han se ut när han är full vuxen, stark som en oxe va han med. Min egna Nemo krympte till en snauser i jämförelse...men han smälte mitt hjärta Akilles med sin drägliga tunga och vackra ansikte,, fantastisk hund!
de stannade bara en halvtimme sedan fortsatte jag min kurering, men när kvällen kom var jag tvungen att ringa hem A från jobbet, jag var hur ledsen som helst för det och bölade ögonen ur mig i telefonen. S kom och sa "ingen fara mamma ja är ju här"...Naw...vad skulle jag göra utan mina barn och min sambo? Jag åkte iväg till lasarettet och på vägen fick jag ett underbart sms utav A som är för privat för att nämnas här, det har jag sparat i mitt hjärta =)

Nåja...nu är det söndag och magvärken ett minne blott, vi har bakat kanelbullar hos mimmi så imorgon blir det ett spontanbesök hos Johanna med nybakta bullar, vill pigga upp henne lite, hon mådde visst inte helt bra sa Gabriel. Fast först ska jag hämta lillkusinen på stationen, hon kommer från sthlm och ska bo här ett tag, urkul och alltid bra att få hjälp med barnen när A jobbar så mkt.
 Nemo och Akilles
kan man annat än älska ett sånt fejs... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0