Familjemedlem nr 6

Låt mig få presentera...

 

...SKALMAN...

Skalman är en åttaårig sköldpaddsherre som nu har blivit familjemedlem nr sex i vår familj. Hur Skalman kom till oss är en lustig historia och om man kortar ner den blir det ungefär såhär: VBAB ringde och erbjöd oss en fyrarummare på Sörse, dock på tredje våning, men vi åkte och kollade iallafall. Lägenheten var fin men vi skulle få spatt på alla trappor så vi har bestämt oss för att tacka nej. I lägenheten bodde ett mkt trevligt utländskt par tillsammans med sina barn och Skalman (men där hette han Wile) Vår Wille blev överförtjust i den simmande sköldpaddan och barnen fick den. Jag som helst vill ha ut det stora akvariet föll pladask för den fula rackarn som simmade hela vägen in i mitt hjärta på nolltid. Imorgon ska jag ringa till djuraffären och kolla så de inte är flockdjur, för jag vill ju inte att lilla Skalman ska känna sig ensam... ;-)
     

Kommentarer
Postat av: Emma

Han är väldigt fin skalman, tycker jag :) jag hade två sköldpaddor en gång i tiden, den ena dog och den andra rymde. Sen hittade vi den som rymde i pappas växthus några år senare, vid liv :) jaja. jag tänkte frågade dig om du vill gå långpromenaden imon. jag kan köra en vagn om det behövs :)

2008-12-16 @ 23:46:30
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Lina

Skalman måste väl bli nr 7 i familjen ? Du, Andreas, Saga, Wille, Nemo, Kattafan o sen Skalet ? Eller katten räknas kanske inte ?

Ska bara förvarna dej om att ha sköldpadda är svintråkigt, haha ! Hade ju 2 förr som jag fick av Tom. Men jag gav bort dom efter 6. Ses på lördag honey :)

2008-12-17 @ 07:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0